Як дізнатися, коли відмовить автомобільний акумулятор.

Це може трапитися з кожним: в один абсолютно неласковый день ми раптом несподівано дізнаємося, що двигун не реагує на поворот ключа або кнопку "Старт". Акумулятор "помер" ні з того ні з сього! Насправді, майже завжди є симптоми швидкого виходу АКБ з ладу, і їх потрібно лише помітити.

Сучасні стартерні акумулятори автомобілів діляться на декілька класів, і термін служби у кожному значно відрізняються. Середні цифри: 3 – 4 року для бюджетних та 6 – 8 років для батарей з новітніми технологіями.
- - Млявий запуск. Сучасний справний двигун часто можна завести з пів-обороту. Для чого достатньо навіть мізерного запасу енергії в напівживий батареї. Але коли умови пуску ускладнюються якимось додатковим фактором (наприклад, похолодання), запустити двигун вже не виходить. Тому при запуску мотора прислухайтеся – наскільки жваво стартер крутить двигун, і придивляйтеся – не притухають при цьому лампочки на панелі приладів і плафон освітлення салону. Якщо ці чинники мають місце – проведіть діагностику АКБ.
Читайте також: Нові питання про АКБ: як доглядати за акумулятором

На автомобілі зі значним пробігом незайвим буде додатковий вольтметр для контролю напруги зарядки (14,1 – 14,8 В).
- - Після довгої стоянки. Перший запуск після довгої стоянки (тиждень-два і більше) теж хороший екзаменатор для акумулятора. Якщо в такому випадку машина заводиться мляво, і лампи так само притухають при роботі стартера, то є сенс перевірити АКБ у фахівця для остаточного діагнозу.
- - Напруга. Більш точно перевірити батарею можна і самому. Потрібно через два-три години (можна і більше) після не дуже короткої поїздки поміряти напругу на клемах. У батареї з хорошими перспективами вольтметр повинен показати не менше 12,6 – 12,7, якщо менше – спробуйте зарядити АКБ від стаціонарної зарядки і простежити за нею в експлуатації.
Читайте також: Чому фари світять погано
- - Рівень електроліту. Не всі моделі акумуляторів мають пробки (або одну загальну пробку-планку), але у більшості рівень електроліту можна визначити через прозорі стінки корпусу. Пластини повинні бути закриті рідиною з запасом 5 – 10 мм, менший рівень – це тривожний сигнал. Якщо вдасться знайти і відкрити пробки, кількість електроліту можна відновити (що доливати – дистильовану воду або власне електроліт, досвідчений акумуляторник визначить щільності). Якщо ж відновити рівень не виходить, спустошені банки (банку) незабаром втратять ємність, вивівши з ладу всю батарею.

Рівень електроліту потрібно визначати через напівпрозорий пластик корпусу, на якому зазвичай бувають мітки типу Min і Max.
Навіть якщо ви виявили відразу кілька з названих тут симптомів старіння АКБ, не поспішайте списувати її в утиль. Можливо, акумулятор просто страждає від хронічного недозаряду. Зверніться до більш глибокої діагностикою до автоэлектрику або самі повністю зарядіть батарею і продовжите експлуатацію. І тільки якщо симптоми виявляться знову, ставте питання про покупку нового джерела струму.
Вік має вирішальне значення для ресурсу акумулятора, але для різних типів АКБ критичні цифри можуть відрізнятися в рази: від 3 років для найпростіших бюджетних батарей до 12 років у дорогих моделей з абсорбованим електролітом (типу AGM). При цьому термін служби настільки залежить від умов експлуатації, що навіть у межах одного класу він може відрізнятися вдвічі. Так що поважний вік акумулятора може служити лише сигналом до підвищення уваги до нього, але ніяк не до автоматичного списання.
https://auto.24tv.ua/tag/porady_tag24/

